veebruar 03, 2011

Muhu kindad/Muhu gloves


Foto: Grete Ojamaa
Mul on Muhu saarega eriline side. Seal elab minu ristiema, kes on abielus mehega vanast põlissuguvõsast. Ja kuna mulle meeldib muhu rahvariiete päikeseline koloriit, siis olen mõned katsetused teinud ka muhu kinnaste vallas. Originaalis on Muhu kindaid kootud sama peenest lõngast kui mulgi omi (u 150 silmust ringi kohta), aga et mul tol hetkel polnud sellist lõnga kusagilt võtta, siis kudusin tänapäevase 8/2 jämedusega lõngaga kohandusvariandi ja varrasteks valisin nr 1,25.
Kui ükskord aega saan, värvin omale sobivates toonides peenemad lõngad (üks vanainimene annetas kahekordset ülipeent lõnga) ja koon ühed õige ilusad ja autentsed muhu kindad.
Aga ega neilgi kinnastel midagi viga pole, eks ole?

Originaalid Eesti Rahva Muuseumist:
heegeldatud randmetega muhu kindad
A509:2839
I have a special bond with Muhu island, my godmother is living there. She is married to a man from old Muhu family.
These are gloves inspired by historical gloves of Muhu island. Originally they knitted as fine gloves as in South-Estonia, Mulgi area but I did not have such a thin yarn at home so I made some adaption with the nowadays yarn. Just for the comparison: old gloves had ca 150 stitches per round, in my gloves there are 92 stitches per round.
An old woman gave me wonderfully thin yarn - some day I will dye it into proper tones and try to knit authentic Muhu gloves.

7 kommentaari:

  1. Sul on õigus :), need kindad näevad välja suurepärased ja tekitavad käsitööd hindavas naisolevuses kadedust.

    VastaKustuta
  2. Väga-väga ilusad. Sain kingituseks Meite Muhu mustrid ja imetlesin sealseid sõrmikuid-käpikuid. Ehk jõuab ka ühel päeval 150 silmani kindal. Ma ei tea milline see lõng olema peab (kindlasti maavillane)ja erinevate mustrite kokku arvestamine ajab ka pea segamini :)))

    VastaKustuta
  3. Külastasin Tallinnas Teie näitust ja ausalt öeldes ei tahtnudki ära tulla, nii ilus oli olla. Minu lemmikuteks said hetkega need kindad: http://kristijoeste.blogspot.com/2010/10/vaikelu-kinnaste-ja-keega.html
    Ilusad olid nad ju kõik, iga paari juures oli imetlemist ja nina juures vahtimist, et mis ja kuidas, aga mingil seletamatul põhjusel tõmbasid just need uuesti ja uuesti ligi.

    VastaKustuta
  4. Küll on kaunis!
    Kui ma vaatan Su käsitööd, siis tahaks kohe varraste järele haarata, aga viimase aja käsitöö tegemine on väga lünklik olnud. Tuleb see energia uuesti tööle saada!!!

    VastaKustuta
  5. Nii ilusad! Mulle meeldib ka Muhu lillid ja värvid. Ilusad kindad, hea tuju :)

    VastaKustuta
  6. Sattusin esimest korda siia blogisse ja aina vaatan ja imetlen! Väga kaunis on Eesti käsitöö!

    VastaKustuta