Töid oli 20, seega kõiki ma siinkohal tutvustada ei jõua, kuid minu jaoks eredamad väärivad siiski trükimusta. Vaata ka üht teist toredat blogiülevaadet.
Kõik fotod, v.a üks seeria, tänases postituses Sandra Urvakult. Tööd fotodel on kaitstud autoriõigusega ©
Triin Amur "Vormsi-aineline taaskasutuslik rõivakollektsioon: Örmso by Triin Amur." Upcycled collection inspired by Vormsi Island. Juh: Reet Aus ja Kristi Jõeste |
Kersti Loite "Virumaa naiste rahvariideseelikute mustrid, tehnoloogiad ja funktsioonid XVIII – XX sajandi esimesel poolel." Knitted collection inspired by Virumaa folk skirts. Juh: Christi Kütt |
Rõõmustav on, et nii mitmedki lõputööd kuuluvad novaatorluse rubriiki. See ei kahanda sugugi tavapärasemate teemade väärtust, kuid mulle isiklikult lähevad korda katsetused, kus minevikuhõngu võib haista vaid see, kes seda sügavuti tunneb - sellele tasemele jõutakse meie erialal peale nelja-aastast rasket tööd ja pingutust. Novaatorluse preemia ma annaksin Triinule ja Karolina/Liisi-Ly kollektsioonidele. Rind lausa paisub uhkusest ja usun, et tänu nende eeskujule võib tänavustele sisseastumiskatsetele oodata senisest enam noori inimesi. Antud minimalistlikel kollektsioonidel õnnestus murda müüti, nagu peaks rahvuslik olema midagi maavillast, muuseumilõhnalist ja konservatiivset, sisaldades hunnikutes äratuntavaid tsitaate rahvakunstist. Selle lausega ei taha ma muidugi väita, nagu mulle dekoratiivsemas laadis tööd ei meeldiks! Lihtsalt nimetatud projektid sümpatiseerisid eelkõige oma värskuse poolest ja Triinu oma ka taaskasutusliku materjalikasutuse tõttu. Olen eriala juures olnud juba 12 aastat ja tean, millest räägin.
Iriina Rei "Muhu lilltikand: 20. saj esimese perioodi Muhu lilltikandist inspireeritud tootearendus sääristele." Embroidered collection of gaiters inspired by Muhu Island. Juh: Kristi Jõeste |
Mitmed lõputööd ei jää tolmama ühte teatavasse halli kappi, vaid hakkavad oma elu elama raamatukaante vahel. Selles mõttes töö alles algab ja loodetavasti järgmiseks kevadeks Rahvusliku Käsitöö sarja trükised ka poelettidele jõuavad. Kavatseme avaldada kogumikud Läänemaa kinnastest, etnograafilistest lahttaskutest, kaltsutittedest, võrkvöötehnikast, saarte lasteriietest. Need peaksid olema praktilise väärtusega raamatukesed, millest leiab nii ajalugu ja autentset pildimaterjali, aga ka parajal määral õpetusi.
Aili Järvesaar "Muhu värviline heegeldus abuvestide näitel: kollektsioon linaseid abuveste." Collection of chrocheted waistcoats inspired by Muhu Island. Juh: Kristi Jõeste |
Järgmises blogipostituses tutvustan võib-olla veel paari toredat lõputööd, mis tänasesse ära ei mahtunud, kuid mis kindlasti ei peaks tähelepanuta jääma.
As I promised I'll try in this entry to give a general overview about gradutation works of the specialty of Estonian Native Textile (at the University of Tartu Viljandi Culture Academy). The study time in VCA is four years, study level is applied higher edaucation that is equal to BA.
There were 20 works in total, therefore I only will show my personal favourites through the photos; in the next entry there will be more to read and watch.
Most of the collections were demonstrated in fashion show as well. But there were also works from interior textile field, some reconstructions of authentic folk costumes, overviews and product developments on different ethnographical accessories etc. Next year the earliest we'll publish some works in our department's serie of Native Craft. Unluckily these are going to be only in Estonian.
Maria Merimaa "Tarvastu tanudest inspireeritud sisustus- tekstiilid Männiku Metsatallu." Interior tapestries inspired by Tarvastu headgears. Juh: Merle Suurkask ja Christi Kütt |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar